fredag 4 december 2015

Vaativa nainen

Det blev klart för en tid sedan att när jag återvänder tillbaka till jobbet 18.1 så kommer jag att ha fredagarna ledigt, skönt. Betyder mao att vår sköna fredags tradition med caféhäng och veckohandling kan fortsätta. Idag var inget undantag. Vi började handlandet med att fylla magarna med lite smått och gott. Jisses vad de små Raffaello bollarna är goda. Måste helt klart köpa hem en ask av dem men klarade av ännu idag att  motstå frestelsen. Håller jag månne på att bli sjuk??


Nu till ett I-lands problem. Vad har ni för skor på er på jobbet, alltså ni som jobbar inomhus? Har tidigare haft utestövlarna på men märkt att det sliter otroligt på skorna så som jag rör på fötterna så nu tänkte jag skaffa mig ett par inneskor. Ordet "innesko" får mig genast att tänka på Sievis svarta fula skor i stl 43 och det är ju inte precis vad jag tänkt mig. Förslag tas med tacksamhet emot. De får gärna vara bekväma, snygga, inte allt för svettframkallande och inte allt för dyra och alldeles perfekta. Vaativa nainen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar