måndag 7 december 2015

pinnis

Vi inledde veckan med en skön förmiddag liten och jag. Hade barnen denna gång 9 dagar istället för 7 eftersom jag ska resa bort inkommande helg så  jag missar helgen med dem. Efter 9 fartfyllda dagar ensam med småttingarna var det extra skönt att få en lugn stund i arla morgonstund. Liten och jag umgicks, sov och packade eftersom vi skulle checka in hos syster i Vasa på eftermiddagen. Så här är vi nu igen. Denna gång blir vi bara två nätter.

Som vanligt när jag kommer hit så har jag i förväg gjort en del fynd via diverse loppis sidor. Bästa fyndet var nog en retro pinnis (spjälsäng) åt Millis som är helt underbar. Dags för liten att flytta från vagnen till en riktig säng. Har haft henne att sova i vagnen  tills nu pga att hon lägger sig redan kl.18 och därför har det varit enkelt att kunna flytta henne från rum till rum när barnen velat leka ostört. Men liten blir stor så nu får vi så lov att hitta på andra lösningar. Till all tur så har hon sin mors sömngåvor.

Hoppas att hon får många sköna sovstunder i sin nygamla säng.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar