lördag 19 december 2015

klant

Jaha då har jag än en gång lyckats klanta till det riktigt ordentligt.

 Vaknade inatt av att liten grät, kollade klockan och den visade 06.15 (trodde jag). Steg upp och hämtade henne. Reagerade genast på att hon såg tröttare ut än vanligt så jag hann redan tänka att bara hon inte håller på och får feber. Tvättade henne och fixade gröt. När vi ätit och jag av en ren slump kollade på klockan så trodde jag att jag skulle tappa hakan, den visade 03.00. Där satt vi liten och jag vid köksbordet dock lite tröttare än vanligt pga av att jag med mina sömniga ögon kollat fel på klockan när hon väckte mig. Hon hade gråtit och velat ha sin nattflaska klockan 02.30 och jag var så pass sömning så jag blandade på visarna och tyckte att klockan visade  06.15 och trodde att det var morgon och steg upp med henne.

Mao blev det lite stadigare nattmat så mätta i magarna lag vi oss ner under täcket igen och fortsatte att sova. Ja jag vet, jag är ett hopplöst fall. Men det positiva i det hela är att Milla inte var sjuk utan helt enkelt lite för trött klockan 02.30 för att orka bjuda på sitt strålande morgonhumör som jag är annars är bortskämd med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar