tisdag 15 december 2015

bastu

Det var rätt så trångt i duschskåpet ikväll när vi var fyra stycken som skulle duscha samtidigt. Barnen var ivriga och ville vara med när Milla skulle bada bastu för första gången. Liten har dragit på sig en förkylning hos sin far i helgen, typiskt. Näsan är full med snor vilket gör det omöjligt att suga på nappen. Tänkte att en varm bastu kanske hjälper att öppna en täppt näsa så där satt vi en bra stund och bastade liten och jag och hennes ivriga syskon.

Kunde inget annat än småle inatt kl.01.00 när jag stod med nässugen i högsta hugg och försökte hjälpa henne. Tänkte att här är det pang och på rakt in i verkligheten efter en lyxhelg i Umeå. Nu hoppas vi att de andra klarar sig för ingen vill vara sjuk i julhelgen.

Och kan ni tänka er att det är bara den 15:e och jag fixade klart julkorten ikväll. Skickar inte många kort, bara åt de närmaste plus några till som jag haft mycket kontakt med under året. Årets julkort är alldeles underbart. Tänk att de alla är mina.





2 kommentarer:

  1. En riktigt härlig skara har du och ett perfekt foto blev det!

    En fridfull jul & ett välsignat nytt år!
    önskas dig :)

    SvaraRadera