måndag 21 december 2015

Grattis Mati!

Helgen gick med fart. Fick prova på något nytt, nämligen på att vara sju barns mor. Lillsyrran kom hit med sina småttingar på lördag. Nico som är lite på ett och Romeo som är 3,5 år.

Tinas man Mathias hade åkt ner till Helsingfors för att stiga på den stora arenan, Hartwall Arenan. Där skulle han stiga upp i boxningsringen i en spännande match inför en stor publik. Hemma i soffan satt syrran och hejade tillsammans med sina vänner medans jag och barnen satt här och väntade på information om hur matchen gått. Och till sist fick vi meddelande om att han vunnit! 



När jag på söndagkväll igen blev på tumis med liten så blev det plötsligt helt tyst. I ett dygn hade ljudnivån varit lite väl hög och min vakna tid hade gått till att laga mat, byta blöjor och njuta av att få se hur glad Romeo var över att få leka med sina kusiner.
 Sen kunde jag inte göra annat än skratta när jag gick runt klockan 04.30 med en gallskrikande Nico som inte ville sova och en av mina  gossar ropade och gav mig tipset "mam ge ostbågar åt honom så kanske han tystnar". Men tråkig som jag är så gav jag en Panadol istället. Tänkte att kanske det är tänderna som bråkar och att han hade ont men vem vet kanske han hade mera lessamt än ont men isåfall tycks Panadol också hjälpa mot hjärtesorg för till slut somnade han gott i Millas lilla vagn.
 
Lillsyrran hade i förväg gruvat sig och undrat om hon borde inhibera sin kväll pga att natten kan bli rätt så dålig. Men om det är någon som jag unnar en ledig kväll så är det just Tina och ingen dör av att sova lite en natt och om det är någon som är bra på att sova igen dåliga nätter så är det jag så du kan bra Tina börja planera en ny ledigkväll för jag sköter gärna era guldklimpar på nytt.

1 kommentar: